1. Milyen kategóriákban pályázhatok?
1. az Év rendezvénye
2. az Év rendezvényhelyszíne;
3. az Év catering szolgáltatása;
4. az Év stand/event design kivitelezése
5. az Év technikai rendezvényszolgáltatása;
6. az Év kiegészítő rendezvényszolgáltatása;
Különdíjak:
Év digitális rendezvénye Különdíj
2. Milyen különdíjakat lehet elnyerni?
Flashback néven él tovább a MaReSz korábbi életműdíja, a MaReSz-díj, amely felterjesztéses alapon ítélhető oda példamutató, rendezvényszervező szakmában folytatott kiemelkedő munkásságért.
Fresh - Innovációs Különdíj néven díjazzuk a 2023-as év leginnovatívabb, legprogresszívebb rendezvényszervezés vagy -szolgáltatás ötletét. Ez a díj nem pályázati alapon nyerhető el, hanem a pályázható kategóriákban beadott pályaművek elbírálása után, az online zsűri felterjesztése és a szűkített zsűri döntése alapján ítélik oda.
3. Mikor lehet nevezni és beadni a pályázatokat?
A nevezéseket és a pályázatokat február 1-március 28. között lehet leadni.
Február 1-március 1. között kedvezményes nevezési időszak van, aki ekkor adja le nevezését, early bird kedvezményt kap. A pályázatokat március 28-ig kell véglegesíteni és feltölteni a pályázati felületre.
4. Mik a nevezési feltételek?
Az alap nevezési feltételek minden kategória esetében a következők:
A további pályázati feltételek kategóriánként változhatnak, a pontos részletek az adott kategória alatt olvashatók.
A társpályázat esetén minimum az egyik szolgáltatónak meg kell felelnie az adott kategória nevezési feltételeinek.
5. Nevezési díj
Kedvezményes nevezés; Early bird (február 1-március 1.):
Társpályázás esetén egy pályázati díjjal lehet pályázni; a nevezési díj összegét a pályázó MaReSz tagsági helyzete határozza meg.
Normál nevezés (március 2-28.)
6. Beadhatok-e több pályaművet, vagy egyet akár több kategóriában?
Bárki, bármely kategóriában, bármennyi rendezvényprojekttel benevezhet, amennyiben az adott kategória feltételeinek, követelményeinek megfelel.
Ugyanazon projekt több kategóriában való indítása esetén, külön pályázati anyagot kell benyújtani külön pályázati díj ellenében.
7. Tudok-e pályázni a fővállalkozómmal együtt?
Több pályázó együttes pályázására (maximum 3 cég) is van lehetőség; ez esetben mindegyik céget meg kell nevezni és közösen nyerhetik el a megpályázott díjat.
Amennyiben egy cég pályázik, akkor is megnevezheti a hozzáadott értéket képviselő alvállalkozókat, a díj ez esetben azonban csak a pályázóé lesz; elnyerése esetén viszont a megnevezett alvállalkozók is hivatkozhatnak az eredményre.
8. Tudunk-e többen együtt pályázni, megnevezhetem-e az alvállalkozóimat?
Több pályázó együttes pályázására (maximum 3 cég) is van lehetőség; ez esetben mindegyik céget meg kell nevezni és közösen nyerhetik el a megpályázott díjat. A társpályázat esetén minimum az egyik szolgáltatónak meg kell felelnie az adott kategória nevezési feltételeinek. Társpályázás esetén egy nevezési díjjal tudnak pályázni, melynek összegéről a pályázó MaReSz tagsági helyzete dönt.
Amennyiben egy cég pályázik, akkor is megnevezheti a hozzáadott értéket képviselő alvállalkozókat; a díj (elnyerése esetén) azonban csak a pályázóé lesz, de a megnevezett alvállalkozók is hivatkozhatnak az eredményre.
9. Részmegoldásokkal is, vagy csak komplex kivitelezéssel lehet pályázni?
Az Év eseménye kategóriában csak komplex rendezvényszervezéssel és -kivitelezéssel lehet pályázni, a többi kategóriában a részmegoldásokat is elfogadjuk.
10. Pályázás menete
A pályázás két szakaszból áll. Először nevezni lehet a pályázónak a nevezési kategória kiválasztásával és a pályázott rendezvény megadásával. Ezt követően, a pályázati anyagokat, a nevezés visszaigazolásával kapott online pályázati adatlapon lehet feltölteni és leadni. A pályázat a pályázati adatlappal és a csatolandó dokumentumokkal együtt érvényes, és a nevezési díj beérkezésével válik teljes jogúvá.
A pályázó a pályázati anyag beadásával egyidejűleg nyilatkozik arról, hogy a nevezési feltételeket elfogadta, az általa beadott pályamű mások szerzői és/vagy szomszédos jogát nem sérti, a szükséges írásos hozzájárulást az érintett felektől beszerezte.
11. Miket kell, illetve lehet még a pályázati adatlap mellé csatolni?
FONTOS, hogy a csatolt nevezési anyagokban (prezentáció, esettanulmányi film, referencialevél) a pályázónak törekednie kell arra, hogy semmilyen formában ne jelenjen meg a pályázó cégneve vagy logója, sem a címben, sem a leadott anyagban.
12. Mire figyeljek a pályázati adatlap kitöltésével kapcsolatosan?
13. Kikből áll a zsűri?
A választott zsűri tapasztalt, és szakmailag elismert személyekből áll, akiknek személye az általuk zsűrizett pályázati anyagokkal összefüggésbe nem hozható.
A bírálás megkezdése előtt a zsűritagoknak tájékoztatniuk kell a szervezőket, ha olyan pályamunkát kaptak, amelyet nem pontozhatnak összeférhetetlenség miatt. A zsűritag a nevezett pályázattal kapcsolatba hozható fő- vagy alvállalkozói érintettsége miatt a nevezett pályaműveket nem bírálhatja.
14. Milyen szempontok alapján dönt a zsűri?
A pályázatok értékelésénél figyelembe veszik - kategóriánként eltérő mértékben - a kreativitást, a kommunikációs célok megvalósulását, a kivitelezést, a rendezvény komplexitását és a fenntarthatósági szempontok érvényesülését.
15. Mi a zsűrizés menete?
A pályázatok elbírálása két szakaszban zajlik, az első forduló során online zsűri választja ki a shortlistes anyagokat, majd a második körben személyes megbeszélés alapján történik a győztesek kiválasztása.
A pontozás 1-től 10-es skálán történik, szempontonként különböző súlyozással számít bele az összpontszámba. A shortlistre kerülés feltétele a kategóriákban adható összpontszám minimum 60%-ának elérése. A legtöbb pontszámot elérő pályaművek shortlistre kerülnek, maximum 5 pályázati anyag kategóriánként.
16. Több helyezett is díjazásra kerül?
Kategóriánként csak egy nyertes pályázat kerül kihirdetésre, emellett shortlist okleveleket adunk. A zsűrinek belátása szerint jogában áll, hogy egy adott kategóriában nem oszt ki díjat.
17. A beadott pályázatok nyilvánosságra kerülnek?
A FLASH Award egyik célja, hogy a díjjal a szakma edukációját és a pályázók népszerűsítését, elismertségét is segítsük. Ennek érdekében már a shortlistre kerülő pályamunkák felsorolását is nyilvánosságra hozzuk a pályázók neve nélkül, majd – az eredményhirdetést követően – az összes nyertest és pályázatot is elérhetővé tesszük a flashaward.hu honlapon és social media felületeinken is.
18. Hol tudok kérdéseket feltenni?
Az info@flashaward.hu e-mail címen minden kérdést szívesen veszünk.