• Kezdőlap
    • A díj alapításának célja
    • A versenyről
    • Nevezési információk
  • Pályázható kategóriák
    • Év eseménye
    • Év rendezvényhelyszíne
    • Év catering szolgáltatása
    • Év stand/event design kivitelezése
    • Év technikai rendezvényszolgáltatása
    • Év kiegészítő rendezvényszolgáltatása
  • Felterjesztéses kategóriák
    • FRESH Innovációs Különdíj
    • CSR különdíj
    • Fenntarthatósági különdíj
    • FLASHback életműdíj
  • Nyertesek 2025
  • Nyertesek 2024
  • Nyertesek 2023
  • Shortlist 2025
  • Shortlist 2024
  • Gyakran ismételt kérdések
  • Kapcsolat

Gyakran ismételt kérdések

1. Milyen kategóriákban pályázhatok?

1. az Év rendezvénye

  • Év B2C rendezvénye legfeljebb 1.000 fő résztvevővel
  • Év B2C rendezvénye 1.000-15.000 fő résztvevővel
  • Év B2C rendezvénye 15.000 fő feletti résztvevővel
  • Év B2B rendezvénye legfeljebb 500 fő résztvevővel
  • Év B2B rendezvénye legalább 500 fő résztvevővel
  • Év B2E belső kommunikációs rendezvénye legfeljebb 500 fő résztvevővel
  • Év B2E belső kommunikációs rendezvénye legalább 500 fő résztvevővel
  • Év digitális rendezvénye

2. az Év rendezvényhelyszíne;

3. az Év catering szolgáltatása;

4. az Év stand/event design kivitelezése

  • Év stand kivitelezése
  • Év event design kivitelezése

5. az Év technikai rendezvényszolgáltatása;

6. az Év kiegészítő rendezvényszolgáltatása;

2. Milyen különdíjakat lehet elnyerni?

Ez a díj nem pályázati alapon nyerhető el, hanem a pályázható kategóriákban beadott pályaművek elbírálása után, az online zsűri felterjesztése és a szűkített zsűri döntése alapján ítélik oda.

Innovációs Különdíj néven díjazzuk az előző év leginnovatívabb, legprogresszívebb rendezvényszervezés vagy -szolgáltatás ötletét.

CSR Különdíj -  azokat az eseményeket, rendezvényszervezési megoldásokat vagy szolgáltatásokat díjazzuk, amelyek kiemelkedő példát mutatnak a társadalmi felelősségvállalás és a fenntarthatóság terén.

Fenntarthatósági Különdíj - olyan cégnek ítéljük oda ezt a díjat, mely innovatív megoldásával, jógyakorlataival, többletszolgáltatásával hatékonyan terjeszti a zöld szemléletet, és ténylegesen hozzájárulnak az ökológiai lábnyom csökkentéséhez a rendezvényszervezésben.

Flashback néven él tovább a MaReSz korábbi életműdíja, a MaReSz-díj, amely felterjesztéses alapon ítélhető oda példamutató, rendezvényszervező szakmában folytatott kiemelkedő munkásságért.

3. Mikor lehet nevezni és beadni a pályázatokat?

A nevezéseket és a pályázatokat február 3 -április 8. között lehet leadni.

Február 3-március 3. között kedvezményes nevezési időszak van, aki ekkor adja le nevezését, early bird kedvezményt kap. A pályázatokat április 8-ig kell véglegesíteni és feltölteni a pályázati felületre.

4. Mik a nevezési feltételek?

Az alap nevezési feltételek minden kategória esetében a következők:

  • Minimum 3 éves szakmai múlttal rendelkező magyarországi székhelyű rendezvényszervező és –szolgáltató cégek nevezhetnek.
  • Az előző évi, Magyarországon vagy külföldön szervezett  rendezvényfókuszú projekttel lehet pályázni.
  • A pályázó cég nem áll NAV-eljárás alatt.
  • A pályázó a pályázati anyag beadásával egyidejűleg nyilatkozik arról, hogy az általa beadott pályamű mások szerzői és/vagy szomszédos jogát nem sérti; amennyiben a pályázati anyagban megjelenik más cég szellemi terméke, úgy azt a pályázó köteles feltüntetni, és az érintett cégtől a közzétételhez írásos hozzájárulást szerezni.
  • A shortlistre kerülő pályázatok részben vagy egészben nyilvánosságra hozhatók.


A további pályázati feltételek kategóriánként változhatnak, a pontos részletek az adott kategória alatt olvashatók.

A társpályázat esetén minimum az egyik szolgáltatónak meg kell felelnie az adott kategória nevezési feltételeinek.

5. Nevezési díj

Kedvezményes nevezés; Early bird (február 3-március 3.):

  • MaReSz tagoknak 45.000 Ft / pályázat (0% Áfa) 
  • Nem MaReSz tagoknak: 69.000 Ft / pályázat (0% Áfa)

Társpályázás esetén egy pályázati díjjal lehet pályázni; a nevezési díj összegét a pályázó MaReSz tagsági helyzete határozza meg.

Normál nevezés (március 4- április 8.)

  • MaReSz tagoknak 65.000 Ft / pályázat (0% Áfa) 
  • Nem MaReSz tagoknak: 89.000 Ft / pályázat (0% Áfa)

 

6. Beadhatok-e több pályaművet, vagy egyet akár több kategóriában?

Bárki, bármely kategóriában, bármennyi rendezvényprojekttel benevezhet, amennyiben az adott kategória feltételeinek, követelményeinek megfelel.
Ugyanazon projekt több kategóriában való indítása esetén, külön pályázati anyagot kell benyújtani külön pályázati díj ellenében.

7. Tudok-e pályázni a fővállalkozómmal együtt?

Több pályázó együttes pályázására (maximum 3 cég) is van lehetőség; ez esetben mindegyik céget meg kell nevezni és közösen nyerhetik el a megpályázott díjat. 

Amennyiben egy cég pályázik, akkor is megnevezheti a hozzáadott értéket képviselő alvállalkozókat, a díj ez esetben azonban csak a pályázóé lesz; elnyerése esetén viszont a megnevezett alvállalkozók is hivatkozhatnak az eredményre.

8. Tudunk-e többen együtt pályázni, megnevezhetem-e az alvállalkozóimat?

Több pályázó együttes pályázására (maximum 3 cég) is van lehetőség; ez esetben mindegyik céget meg kell nevezni és közösen nyerhetik el a megpályázott díjat. A társpályázat esetén minimum az egyik szolgáltatónak meg kell felelnie az adott kategória nevezési feltételeinek. Társpályázás esetén egy nevezési díjjal tudnak pályázni, melynek összegéről a pályázó MaReSz tagsági helyzete dönt.

Amennyiben egy cég pályázik, akkor is megnevezheti a hozzáadott értéket képviselő alvállalkozókat; a díj (elnyerése esetén) azonban csak a pályázóé lesz, de a megnevezett alvállalkozók is hivatkozhatnak az eredményre.

 

 

 

9. Részmegoldásokkal is, vagy csak komplex kivitelezéssel lehet pályázni?

Az Év eseménye kategóriában csak komplex rendezvényszervezéssel és -kivitelezéssel lehet pályázni, a többi kategóriában a részmegoldásokat is elfogadjuk.​​​​​​

10. Pályázás menete

A pályázás két szakaszból áll. Először nevezni lehet a pályázónak a nevezési kategória kiválasztásával és a pályázott rendezvény megadásával. Ezt követően, a pályázati anyagokat, a nevezés visszaigazolásával kapott online pályázati adatlapon lehet feltölteni és leadni. A pályázat a pályázati adatlappal és a csatolandó dokumentumokkal együtt érvényes, és a nevezési díj beérkezésével válik teljes jogúvá.

A pályázó a pályázati anyag beadásával egyidejűleg nyilatkozik arról, hogy a nevezési feltételeket elfogadta, az általa beadott pályamű mások szerzői és/vagy szomszédos jogát nem sérti, a szükséges írásos hozzájárulást az érintett felektől beszerezte.

11. Miket kell, illetve lehet még a pályázati adatlap mellé csatolni?
  • Prezentációs anyag (max. 20 oldal): a pályázati projekt tényleges megvalósulásáról, cégnév, logó feltüntetése nélkül, PPT, PDF formátumban képes anyaggal kiegészítve csatolmányban vagy a prezentációba illesztve.
    A prezentáció a pályázati anyag kötelező eleme.
  • Esettanulmányi film (max. 2 perc): nem image film, hanem a projekt tényleges bemutatása (bonyolítás is), cégnév, logó feltüntetése nélkül, MP4 formátumban, HD felbontásban. Az esettanulmányi film leadása nem feltétele a pályázat benyújtásának.
  • Referencialevél az ügyféltől - nem kötelező eleme a pályázatnak.

 

FONTOS, hogy a csatolt nevezési anyagokban (prezentáció, esettanulmányi film, referencialevél) a pályázónak törekednie kell arra, hogy semmilyen formában ne jelenjen meg a pályázó cégneve vagy logója, sem a címben, sem a leadott anyagban.

12. Mire figyeljek a pályázati adatlap kitöltésével kapcsolatosan?
  • Koncentráljon a lényegre, minél több konkrétumot tartalmazzon az anyag, és tartsa be a formai követelményeket és leadási paramétereket!
  • Fogalmazzon lényegre törően!
  • A pályázati leírást az online űrlapon utólag javítani nem lehet, ezért figyeljen a hibátlan és hiánytalan szövegre. Fontos a kreatív ötlet kidolgozásának és kivitelezésének leírása. 
  • A pályázati adatlap pályázati anyag bemutatása részében kérjük törekedjen anonimitása megőrzésére, ne említse meg a pályázó vagy a társpályázó cég nevét.

 

13. Kikből áll a zsűri?

A választott zsűri tapasztalt, és szakmailag elismert személyekből áll, akiknek személye az általuk zsűrizett pályázati anyagokkal összefüggésbe nem hozható.
A bírálás megkezdése előtt a zsűritagoknak tájékoztatniuk kell a szervezőket, ha olyan pályamunkát kaptak, amelyet nem pontozhatnak összeférhetetlenség miatt. A zsűritag a nevezett pályázattal kapcsolatba hozható fő- vagy alvállalkozói érintettsége miatt a nevezett pályaműveket nem bírálhatja.

14. Milyen szempontok alapján dönt a zsűri?

A pályázatok értékelésénél figyelembe veszik - kategóriánként eltérő mértékben - a kreativitást, a kommunikációs célok megvalósulását, a kivitelezést, a rendezvény komplexitását és a fenntarthatósági szempontok érvényesülését.

15. Mi a zsűrizés menete?

A pályázatok elbírálása két szakaszban zajlik, az első forduló során online zsűri választja ki a shortlistes anyagokat, majd a második körben személyes megbeszélés alapján történik a győztesek kiválasztása.
A pontozás 1-től 10-es skálán történik, szempontonként különböző súlyozással számít bele az összpontszámba. A shortlistre kerülés feltétele a kategóriákban adható összpontszám minimum 60%-ának elérése. A legtöbb pontszámot elérő pályaművek shortlistre kerülnek, maximum 5 pályázati anyag kategóriánként.

16. Több helyezett is díjazásra kerül?

Kategóriánként csak egy nyertes pályázat kerül kihirdetésre, emellett shortlist okleveleket adunk. A zsűrinek belátása szerint jogában áll, hogy egy adott kategóriában nem oszt ki díjat.

17. A beadott pályázatok nyilvánosságra kerülnek?

A FLASH Award egyik célja, hogy a díjjal a szakma edukációját és a pályázók népszerűsítését, elismertségét is segítsük. Ennek érdekében már a shortlistre kerülő pályamunkák felsorolását is nyilvánosságra hozzuk a pályázók neve nélkül, majd – az eredményhirdetést követően – az összes nyertest és pályázatot is elérhetővé tesszük a flashaward.hu honlapon és social media felületeinken is.

18. Beleszámít-e a Flash Award az Apex BTL/EVENT Toplista számításába?

Igen, a Shortlistre kerülő pályázatok 2, míg a Flash Award díjazottak 16 pontot szereznek.

19. Hol tudok további kérdéseket feltenni?

Az info@flashaward.hu e-mail címen minden kérdésre szívesen válaszolunk.

Flash Award

Fejlesztés: HELLO Agency

Flash Award by MaReSz
1101 Budapest, Albertirsai út 10.
Tel.: +36-1-263-6012, +36 30 485 2778
info@flashaward.hu

Adatkezelési tájékoztató

maresz_nagybetus_outline.png

Kérjük válassz az alábbi kategóriák közül!