A 2025-ben már harmadszorra meghirdetett Flash Award-ra a várakozásokat felülmúló számban érkeztek nevezések.
Az összesen beérkezett 63 pályamunkát először egy 61 fős, elismert szakemberekből álló online zsűri bírálta el. Az online zsűri szavazatai alapján shortlistre került pályázatok közül, a 9 tagú főzsűri választotta ki az egyes kategóriák nyerteseit. A zsűri visszajelzései szerint nemcsak a nevezések száma, hanem a benyújtott pályaművek kiemelkedő minősége is komoly kihívás elé állította őket a döntéshozatal során.
Szívből gratulálunk a díjazottaknak!
Pályázat: Velux Missin pieces
Pályázó: ACG Reklámügynökség Kft.
Az ACG Reklámügynökség Velux Missin Pieces rendezvénye sikeresen bizonyítja, hogy kis rendezvénnyel is érdemes indulni a Flash Awardon! Ez a rendezvény ugyanis csak 30 fő döntéshozónak – influencereknek és újságíróknak – szólt, de a zsűri rendkívül nagyra értékelte azt az ÖTLETET, ami az esemény gerincét adta. A “Missing Pieces” fantázianevet viselő koncepcióval és az erre épülő eseménnyel azt mutatták be, hogy vannak dolgok, amelyek önmagukban is működnek, de még jobbak lesznek, ha kiegészítik őket – akár a leves és a só, egy kanapé és egy párna, de a VELUX ablakok és a hővédő kiegészítők is tökéletes példák erre. A hővédelmi termékek azok a hiányzó darabok, amelyek kiegészítik a kényelem kirakós játékát, különösen a perzselő nyári hőségben. A hiányzó elemek koncepciója az egész kampányt végigkísérte, a meghívók kiküldésétől a sajtóközlemények tartalmáig, hiszen minden kommunikációból hiányzott egy-egy fontos információ, amiket utólag pótolva vált teljessé a kép. A szokatlan, humoros ötletekkel gazdagított vacsoraesemény vendégei megtapasztalhatták, hogy milyen különbséget jelenthet az apróságnak tűnő, megszokott dolgok hiánya. A kampány és az esemény egy 9 országot felölelő nemzetközi kommunikációs stratégia része volt, amelyet a Flash Award nevezést benyújtó magyar ügynökség tervezett és kivitelezett hazánkban, illetve partnerügynökségek bevonásával további 8 kelet-közép-európai országban. Az esemény koncepcióját több ország – Lengyelország, Horvátország és Szlovákia – lokalizálta. A kampány üzenete több mint 34 millió embert ért el Európa-szerte.
Pályázat: Yettel - Megmozdul a Szabadság-szobor!
Pályázó: Progressive Reklámügynökség
A Progressive Reklámügynökség Yettel - Megmozdul a Szabadság-szobor! rendezvénye mintegy 3000 fő részvételével zajlott. A Fővám térről kiinduló esemény egyediségét egyrészt a koncepció és annak mondanivalója adta. A koncepció célja, A Yepp digitális előfizetés által nyújtott digitális szabadság bemutatása, a szolgáltatás népszerűsítése volt. A Szabadság-szobrot a Gellért-hegy felújítása miatt felállványozták, ezért Budapest ikonikus szobrát beláthatatlan ideig korlátok közé szorították. A Yepp mint a digitális szabadság úttörője, megmutatta, hogy a technológia erejével minden korlát ledönthető. Létrehoztak egy drónshow-t, amit mint médiaeszközt a Yettel használt először Magyarországon kereskedelmi célra. A rendezvény Flash-mivoltát, egyediségét a Gellért-hegyi Szabadság-szobor köré alkotott és koreografált drónshow produkció adta. A rendezvény során a szoros határidő mellett a legkomplexebb feladatot az egyedi helyszín és a drónshow szervezése jelentette. Rövid idő alatt kellett engedélyeztetni a helyszínt, és megfelelő biztonsági feltételeket teremteni, miközben az időjárás, a mágneses viharok is bizonytalanná tették az eseményt. Mindezekkel együtt sikerült rövid idő alatt megszervezni a látványos és izgalmas drónshow-t a Yettel, a Visual Europe Group és az Artificial Group csapatával együttműködésben. A Flash Award főzsűri nagyra értékelte az egyedülálló, zseniális ötletet és a rendezvény által nyújtott csodálatos élményt.
Pályázat: Budapest Comic Con 2024
Pályázó: PlayIT Entertainment Kft.
A PlayIT Entertainment szervezésében, több mint 26.000 résztvevővel megvalósult Budapest Comic Con 2024 nemzetközi színvonalú popkulturális esemény célja a képregény-, film-, gaming- és cosplay-rajongók egyesítése volt. A megbízás teljes körű szervezésre szólt, beleértve a sztárvendégek egyeztetését, a programstruktúra és zónák kialakítását, a kiállítói és szponzori modellek kidolgozását, valamint az operatív lebonyolítást. A kommunikációs stratégia fókuszában a popkultúra különböző szegmenseit képviselő szubkultúrák – mint a gamerek, cosplayesek, film- és képregényrajongók –, valamint a családos látogatók megszólítása állt. A rendezvény egyediségét elsősorban az adta, hogy Magyarországon páratlan módon vonultatott fel világszinten ismert sztárokat a film-, képregény- és cosplay-kultúra területéről. A látogatók személyesen találkozhattak kedvenceikkel, dedikáltathattak, közös fotókat készíthettek, részt vehettek exkluzív VIP meet & greet eseményeken, valamint inspiráló színpadi beszélgetéseken. Mindez olyan élmény, amely a hazai közönség számára máshol nem elérhető – a Comic Con valódi popkulturális találkozási ponttá vált. Az élményt tovább gazdagították a kreatív és tematikus programelemek, mint az egyedi Star Wars kiállítás, életnagyságú LEGO installációk, AR/VR alapú interaktív terek és a professzionális cosplay versenyek. A különböző szubkultúrák számára dedikált zónák biztosították, hogy minden látogató megtalálja a saját élményvilágát. A rendezvény különleges atmoszférája, magas produkciós színvonala és személyre szabott látogatói élménystruktúrája jelentős mértékben hozzájárult mind az ügyfél, mind a résztvevők elégedettségéhez. A rendezvény komplexitását jól mutatja a több mint 9 hónapos előkészítési időszak, amely során számos különböző terület összehangolt működését kellett biztosítani. A több mint 300 partner – kiállítók, árusok, fellépők, szponzorok és beszállítók – integrálása átfogó, részletekbe menő projektmenedzsmentet igényelt. Különösen nagy kihívást jelentett a nemzetközi sztárvendégek meghívása: a több száz potenciális szereplőből álló long listből egy 20–22 fős exkluzív fellépőgárda kialakítása komoly idő- és energiabefektetést igényelt. A sikeres lebonyolítás a különböző szakterületek szoros együttműködésének és a részletekre is kiterjedő előzetes tervezésnek volt köszönhető.
A Budapest Comic Con 2024 azért volt FLASH, mert egyedülálló módon ötvözte a nemzetközi popkultúra élvonalát és a hazai közönség számára eddig elérhetetlen élményeket. A világsztárok jelenléte, a személyes találkozások, dedikálások és exkluzív programok olyan emléket adtak, amit máshol nem lehet átélni. A tematikus zónák, interaktív technológiai élmények, látványos installációk és cosplay versenyek mind hozzájárultak egy komplex, többdimenziós élmény megvalósításához. A rendezvény közösségépítő ereje és sokszínű programkínálata minden látogatói szegmenshez szólt – a hardcore rajongóktól a családokig. A Comic Con túlmutatott egy eseményen: élményt, történetet és kulturális értéket teremtett.
Pályázat: BMW X OPERA / A JÖVŐ REFLEXIÓJA
Pályázó: Roxer Kommunikációs Kft.
A Roxer Kommunikációs Kft. által szervezett BMW X OPERA / A JÖVŐ REFLEXIÓJA elnevezésű rendezvény célja az volt, hogy akik részt vesznek az eseményen, megéljék a BMW világának exkluzivitását egy lenyűgöző helyszínen. A rendezvény kreatív koncepciója, „A jövő reflexiója – Következő felvonás”, tökéletesen megtestesítette a BMW filozófiáját, amely a tradíció, a folyamatos fejlődés és az innováció egységére épül. Egy teljesen új, kizárólag erre az eseményre megálmodott immerzív előadást hoztak létre a szervezők.
A Magyar Állami Operaház színpadának innovatív felhasználása forradalmi megoldásnak számított. Egyedi előadást állítottak színpadra, amely operaénekesek, táncosok és élőzene közreműködésével tükrözte a BMW eleganciáját és precizitását, miközben kiemelte a márka úttörő szellemiségét. Az Opera színpadának átalakítása egy élményalapú étteremmé és előadótérré egyedülálló koncepció volt a prémium autómárkák eseményei között. A vacsoraasztalok interaktív kivetítőfelületként szolgáltak, amelyeken vizuális tartalmak elevenedtek meg, szinkronban az előadással. A digitális vetítések során változó tájak, energiaáramlások és a BMW koncepcionális formatervei keltek életre, így a vacsora is a történet részévé vált. A csúcstechnológiás fény- és hanghatások új szintre emelték az élményt. Az AI-alapú vizuális tartalmak és a fénydizájn finoman vezették végig a vendégeket az este különböző érzelmi állomásain, átmenetekkel és látványos fényjátékokkal hangsúlyozva a jelenetek drámai csúcspontjait. A menü központi szerepet játszott a darabban, amelyet Michelin-csillagos séfekkel együttműködve terveztek meg.
A rendezvény kivételes tervezésű és lebonyolítású projekt volt, hiszen túlmutatott a hagyományos márkaaktivációkon, és új mércét állított az autóipari élményteremtésben. A látványos eseményen a BMW az Unicef számára gyűjtést szervezett a hátrányos helyzetű gyermekek támogatására.
Pályázat: 5. Európai Politikai Közösség csúcstalálkozó
Pályázó: Lounge Group - Visual Europe Group
A Lounge Group és a Visual Europe Group által lebonyolított 5. Európai Politikai Közösség csúcstalálkozó Magyarország történetének legnagyobb diplomáciai eseménye volt, amelyen 48 delegáció vett részt, köztük 42 európai állam- és kormányfő. A rendezvény célja az volt, hogy magas szintű politikai és diplomáciai párbeszédet biztosítson, kiemelt figyelmet fordítva a technikai zökkenőmentességre, az elegáns környezetre és az élménygazdag, interaktív megoldásokra. A siker kulcstényezői közé tartozott a logisztikai megvalósítás, a biztonsági előírások maradéktalan betartása, valamint a résztvevők magas szintű elégedettsége. A sikeres lebonyolítást az alapos előkészítés, a rugalmasság és a helyszíni kivitelezés biztosította.
A rendezvényhez számos egyedi szolgáltatást biztosítottak, köztük a Puskás Aréna teljes körű átalakítását, amely két rendezvény között, mindössze egy éjszaka alatt valósult meg. Az esemény számára készített díszítés 15,000 m²-en terült el, és több mint 400 ember dolgozott két héten keresztül a kivitelezésen. Az 500 m²-es terasz kialakítása volt a legkiemelkedőbb innováció, amely új építményként jelent meg a lelátón, és kiemelkedett a rendezvény különlegességében. Emellett biztosították a legfejlettebb konferenciatechnológiai megoldásokat, 23 nyelvű tolmácsolást, vezeték nélküli töltőket és egyedi digitális névtáblákat, valamint valós idejű információkat több mint 800 sajtómunkatárs számára.
A zsűri Flashként értékelte a több mint 40 ország politikai szereplői igényeinek sikeres összehangolását.
Pályázat: Mission Days - 5 senses
Pályázó: JB Creative Agency
Egy nemzetközi pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó cég megbízásából álmodta meg a JB Creative Agency a Mission Days - 5 senses elnevezésű belső kommunikációs rendezvényt, amely az öt emberi érzék – látás, hallás, szaglás, ízlelés és tapintás – koncepciójára épült. Az 5 senses tematika egyszerre volt friss és izgalmas, ugyanakkor remekül alkalmazható egy fél napos, multikulturális, 200 fős csapat számára. A cél az volt, hogy a résztvevők minden érzékszervükön keresztül szerezzenek különleges élményeket. Az érzékek tematikája nemcsak a programokban, a dekorációban és a cateringben, hanem a csapatépítő aktivitásokban is megjelent. A megbízó különösen nagyra értékelte a koncepcióban rejlő inkluzivitást, vagyis azt, hogy a rendezvény minden korosztályt és kulturális hátterű kollégát megszólított. Kiemelkedő megoldás volt az ún. “csendes szoba” kialakítása, amely a nemzetközi rendezvényeken már elvárt. Ugyanilyen fontos volt, hogy a menübe vegán és mindenmentes ételek is kerültek.
Pályázat: Telekom Magentaland Event
Pályázó: HD Group
A HD Group szervezésében 3000 fő részvételével zajló Telekom Magentaland Event a Telekom legnagyobb dolgozói rendezvénye, mely egyszerre konferencia, stratégiai előadássorozat, felsővezetői beszámoló, de emellett találkozási lehetőség, kollektív csapatépítő, közösségi élmény, giga-koncert és buli. A rendezvény központi üzenete, a BELSŐ TUNING, azt a gondolatot közvetítette, hogy minden munkavállalóban ott rejlik a végtelen lehetőség, amit saját fejlődésük és közös sikereik érdekében hozhatnak felszínre. Az előadók között olyan kiemelkedő személyiségek szerepeltek, mint Geszti Péter és Szoboszlai Dominik, akik saját példájukon keresztül inspirálták a hallgatóságot. Az élmény növelését fokozta a témaadaptív színpadkép, ami a figyelem folyamatos fenntartását és a témák látványosabb megjelenítését szolgálta; a látványos és dinamikus vizuális elemek és animációk; valamint a "Don't Stop Me Now" élőzenei flashmob-produkció 7 zenésszel és 5 fős kórussal, ami nagy meglepetésként érte a közönséget. A Magentaland összetett esemény, mely egyszerre zajlott a Telekom székházban és az MVM Dome-ban. Előbbiben párszázfős létszámban látogatható szakmai előadások és szórakoztató programok kaptak helyet, míg a stadionban a többezer fő előtti vezetői prezentációk, illetve a szakmai részt követően egy nagyszabású koncert várta a résztvevőket.
A zsűri nem csak a különleges design-t értékelte nagyra, hanem ennek a minden szempontból kitűnő, komplex belső kommunikációs rendezvénynek a zökkenőmentes lebonyolítását is.
Pályázat: Samsung - Jövőálló.Kampusz
Pályázó: Universum 8
Az Universum8 által megálmodott és megvalósított Samsung - Jövőálló.Kampusz digitális rendezvényen több mint 1000 fő vett részt.
Építeni? Beszélgetni? Fejlődni? Ez mind lehetséges a Minecraftban is! Ezért jött létre a Jövőálló.Kampusz épülete, annak az online főeseménynek a helyszíne, amelyet a világ egyik legnépszerűbb játékának lenyűgöző szervervilágában, egy építőverseny keretében alkottak meg a lelkes játékosok. A nyertes épületben tartották meg az in-game konferenciát, amelyen olyan izgalmas témákat jártak körül, mint a játékokból összeszedett tudás hasznosítása, vagy hogy milyenek lesznek a közeljövő munkahelyei, és hogy miként befolyásolja majd életünket az AI. Ilyen aktuális kérdésekkel készültek a Jövőálló.Kampusz neves előadói, a résztvevők pedig sok-sok értékes nyereménnyel gazdagodtak, és még a kedvenc hazai gamereikkel is játszhattak egy jót a programok között.
A Z és Alfa generáció megszólítása minden márka számára kihívást jelent, hiszen nem, vagy nem úgy használják a tradicionális és digitális platformokat, mint a korábbi célcsoportok, és sokszor már nem is feltétlenül a kommunikációra és közösségépítésre tervezett terekben élik a szociális életüket. Ennek a kihívásnak a megoldásához kerestek és a Minecraftban találtak is egy tökéletes platformot a szervezők. A játék közösségformáló ereje magasabb az átlagosnál. A téma óriási tábort képes elérni, így nem csoda, hogy egy-egy Minecraft-világra fazonírozott esemény is mindig hatalmas érdeklődésre tart számot.
Pályázat: Borlemente - Szőlőbirtok
Pályázó: Nine Company Kft. - Pécsinger Szőlőbirtok
A Nine Company Kft. és a Pécsinger Szőlőbirtok célja egy olyan összművészeti rendezvény megvalósítása volt, amely egyszerre építi a márkát, közösségi élményt teremt és értékesíti is a borászat kínálatát. A Győrújbaráton található helyszín nemcsak természeti adottságaival, hanem az infrastruktúrájával is hozzájárult a rendezvény sikeréhez. Az építészeti szempontból is kiemelkedő borászat inspirálta a vizuális koncepciót, míg a birtok szőlőskertjei, domborzata és kültéri terei lehetővé tették az élménypontok természetes integrációját. A rendezvényhelyszín tehát nem csupán egy helyszín volt – hanem inspirációs forrás is, melynek adottságai a közönséget érzelmileg is bevonták. A különböző élményzónák – pl. pezsgősziget, piknikterasz, látványinstallációk – összehangolása és a vendégútvonalak optimalizálása is komplex szervezést kívánt. A vizuális koncepció megvalósítása mellett az időjárási tényezőkre is fel kellett készülni, ami rugalmas, de esztétikus megoldásokat követelt meg. A szőlőtőkék látványa, a lemenő nap arany fényei és az épület formavilága mind hozzájárultak egy olyan atmoszféra megteremtéséhez, amely más helyszínen kivitelezhetetlen lett volna. A “Borlemente” élmény, amikor a vendégek pohárral a kezükben együtt köszöntik a naplementét, a helyszín adottságainak és szellemiségének köszönhetően vált felejthetetlenné.
Pályázat: Bor & Business - Exkluzív este a Budai Várban
Pályázó: Budapest Party Service Kft.
A 250 fő részvételével megvalósult Bor & Business - Exkluzív este a Budai Várban elnevezésű rendezvény ötcsillagos catering szolgáltatását a Budapest Party Service biztosította a Budavári Borfesztivál elkülönített teraszán, az OTP Bank megbízásából.
A helyszínre szabott, prémium rendezvénysátorban "live kitchen" koncepcióban dolgoztak, a vendégek szeme láttára készítették és tálalták az ételeket egy teljesen mobil konyhai- és előkészítő infrastruktúrát kialakítva. A konyha a vendégtérbe került, közel a vendégekhez, ezáltal a vendéglátást testközelből élvezhették. A „Séf asztala” élmény lehetőséget nyújtott a szakácsokkal történő közvetlen interakcióra. A Budapest Party Service nem csupán ételeket, italokat, eszközparkot és személyzetet biztosított az eseményre, hanem az ötlettől, az ételek megálmodásán keresztül, hosszas kísérletező fázison és megannyi kóstolón át, a megvalósításig tartó alkotói folyamatnak is aktív résztvevője volt.
A rendezvény legnagyobb kihívását az jelentette, hogy az adott körülmények között fine dining színvonalú vendéglátást biztosítsanak mindhárom napon keresztül, ráadásul textilmentesen és fenntartható módon. Az érintetlenül megmaradt ételek felajánlásával az esemény megbízója is hozzájárult a rászorulók ellátásának segítéséhez, és az élelmiszerpazarlás elleni küzdelemhez.
Pályázat: OMAN STAND I ITB BERLIN 2024
Pályázó: TorTer Design & NEON
Több mint 100 000 látogató fordult meg azon a gigantikus és egyedi standon a berlini ITB szakvásáráron, amit az ománi szultánság megbízásából egy magyar cég, a TorTer Design alkotott meg a szingapúri székhelyű NEON csapatával közösen. Omán – hasonlóan több közel-keleti desztinációhoz – az utóbbi néhány évben kiemelt figyelmet fordít az ország turisztikai pozicionálására, és 2024-ben az ITB hivatalos házigazdájaként mutatkozott be a világ vezető turisztikai szakkiállításán. A szultánság ebben az évben megduplázta standja korábbi méreteit és elegánsabb, luxushatású összképpel kívánt mély benyomást tenni a turisztikai ágazat képviselőire.
A 801 m2 alapterületű és 190 m2 VIP galériával szerelt installáció hatalmas, 150 m2-es beépített és függesztett LED-falakkal hívogatta az érdeklődőket. A kívül-belül autentikus stand főként fehér, bézs és arany színekben pompázott. A meleg fehér árnyalatok dominálta emelet pontosan olyan, mint egy exkluzív luxushotel lobbija és elegáns terei. A színes, folyton vibráló, élettel teli pavilon holisztikusan tükrözi a szultánság gazdag örökségét, sokszínűségét és jövőképét. Prémium anyaghasználat, elegáns színvilág egyedi tervezésű bútorok, természetközeli megoldások és autentikus részletek – így állt össze ez a kényelmes, informatív és szórakoztató komplexum. Mindennel együtt közel 100 ember dolgozott a stand létrejöttén 9 napon át. A moduláris felépítésnek köszönhetően 3 éven keresztül számos különböző méretben és helyszínen fogják tudni használni az installációt, ezzel a fenntarthatóság szempontjait is figyelembevéve.
Pályázat: MBH Business Stars' Night 2024
Pályázó: TorTer Design & Talentis Event and Marketing
A 3. alkalommal megrendezett MBH Business Stars' Night gálaesemény 2024-ben 1400 fő részvételével zajlott. A TorTer Design, valamint a Talentis Event and Marketing feladata az volt, hogy egyedi event design elemekkel, semmihez sem hasonlítható, a jövőbe mutató külsőt varázsoljanak a Várkert Bazár külső és belső tereinek. Új világot alkottak: mintegy 5.000 négyzetmétert öltöztettek kozmikus kékbe. A különleges helyszín különleges megoldásokat kívánt: a helyszíni építés során 60 ember munkáját kellett egyszerre összehangolni. Az eredmény egy digitális megoldásoktól hemzsegő, szemkápráztató világ: az élő zöld növények és az optikai szálakból szőtt digitális ökoszisztéma együtt virtuális dzsungelt képeztek, ahová bejutni is csak egy digitálisan tuningolt, kékben úszó kozmikus folyosón keresztül lehetett. WOW élmény volt a javából!
Pályázat: United Illusions stúdió megnyitó
Pályázó: Visual Europe Group
A fóti United Illusions stúdió és a Visual Europe Group (VEG) fóti székházának ünnepélyes megnyitóján a szakma kiemelt képviselői egy igazán különleges rendezvény részesei lehettek. Az esemény célja nemcsak a VEG új székházának, stúdióinak és impozáns raktárának bemutatása volt, hanem az is, hogy a résztvevők testközelből tapasztalhassák meg azokat az innovatív technológiai megoldásokat, amelyek egyedivé varázsolhatják a rendezvényeket.
Az esemény minden eleme az élményfókuszú rendezvényszervezés új korszakát képviselte. Már a megérkezés is különleges volt: több mint száz lámpából álló fénykapuk szegélyezték az utat a stúdióig, amelyeket egyedileg installált kapuszerkezetekre függesztettek fel. Az égre világító reflektorok hatása még az űrből is észrevehető lett volna, ezért használatuk légtérbejelentési kötelezettséggel járt. A LED-alagút egy sci-fi világba repítette a látogatót, a fekete lyukat imitáló animációval. A rendezvény során a látogatók két filmes jelenetbe is bepillanthattak, miközben interaktív installációk – mint a Holo Box, az AR Broadcast, a graffiti fal vagy az AI kvíz – tették őket aktív résztvevővé. A kreatív zónákban neonvirágos lounge-ok, LED „tábortüzek” és selfie-mirror tette kényelmessé és emlékezetessé az eseményt. A VP stúdióban készült saját kisfilmeket a résztvevők el is vihették emlékbe. Az innováció nemcsak vizuális, de élmény szinten is maximálisan érvényesült.
A technikai installációk előkészületei egy időben zajlottak az épület kivitelezésének utolsó fázisával, így a munkaterület megosztott volt az építőipari és AV-csapatok között. Ez jelentős szervezési rugalmasságot és szoros együttműködést igényelt. Emellett az időjárás is kihívást jelentett: mínusz 6 fokban, éjszakai órákban folytak a kültéri építések. A LED-ek, kábelek, szerkezetek, motorok telepítése extrém időjárási körülmények között történt, napi 11–17 órás műszakokban. A szervezéshez közel 140 technikai szakember összehangolt munkája kellett, és ebbe még nem számolták bele a filmes díszleteket készítő stábokat és a stúdió installációs csapatát.
A stúdió bemutatása nem egy megszokott ceremónia volt, hanem egy inspiráló és emlékezetes élmény, ahol a technológia szerves része lett a storytellingnek. A vendégek nem csak szemlélői voltak, hanem aktív résztvevői is a produkciónak.
Pályázat: Volkswagen VIP rendezvény - Munkácsy kiállítás
Pályázó: Special Event Budapest
A Special Event Budapest feladata egy exkluzív rendezvény szervezése volt a Volkswagen VIP ügyfelei számára a Szépművészeti Múzeumban A cél az volt, hogy az esemény különleges, a Volkswagen által képviselt minőséghez illeszkedően magas szintű és komplex kulturális élményt adjon, és e szinergia mentén segítse a márka és kiemelt partnerei közötti kapcsolatok erősítését. Az egyedileg megalkotott koncepció minden részlete e célt szolgálta, így többek között a korhű újság, az életre kelt festmények, az interaktív játék és az autentikus díszletek, mindez a Szépművészeti Múzeum elegáns környezetéhez méltó módon.
A FeR Produkcióval közösen megalkotott és általuk színre vitt különleges előadás során a vendégek élőképeket nézhettek-hallgathattak, melyek segítségével érinthető közelségbe hozták Munkácsyt és munkáit. Színészek és díszletek által megjeleníttették őt és festményeit, a kort, amiben élt és a művei ihlette hangulatokat, atmoszférát. Az élőképek jelenetei bevonták a vendégeket Munkácsy világába, segítettek megismerni őt, akár az egyes képek mögötti érzésekre, gondolatokra, akár életének egy-egy aspektusára vonatkozóan. Így Munkácsy már nemcsak egy festő volt az este végén, hanem egy közeli ismerős a magyar kultúra népes csarnokából.
A Flash Award zsűri kiemelte a pályamunka jelentőségét abból a szempontból, hogy a Munkácsy kiállítás életre keltése hidat jelent a kiállítás, a kultúra felé, ami felbecsülhetetlen értékkel bír a mai, AI vezérelt világunkban.
Pályázat: Yettel - Megmozdul a Szabadság-szobor!
Pályázó: Progressive Reklámügynökség
A Progressive Reklámügynökség Yettel - Megmozdul a Szabadság-szobor! rendezvénye már nyert egy díjat Az Év B2C rendezvénye 1.000-15.000 fő résztvevővel kategóriában. A zsűri azonban úgy döntött, hogy a valóban egyedülálló és új ötlet innovatív megvalósításáért a Fresh Innovációs különdíjat is ennek a pályázatnak ítéli oda.
A Tech In The City örömmel csatlakozott az idei Flash Award-hoz, mint díjátadó partner. A szakterületeken és iparágakon átívelő innováció, illetve digitalizációs törekvések támogatása minden szakma első számú prioritása kell, hogy legyen. A MARESZ Flash Award kezdeményezése élen jár ebben, így a Tech In The City az idei legjobb innovációs különdíjat elnyerő cég számára egy 400.000 Ft értékű Creative Business Day csomagot ajánl fel. A Creative Business Day egy hiánypótló esemény keretében hozza közelebb, és mutatja be a hazai kreatív szektor történéseit, újdonságait, illetve meghatározó szereplőit: a cégeket, innovátorokat, szakembereket, kutatókat, befektetőket, és közintézményeket. A díjban részesülő cég a június 6-i eseményen bemutatkozási és megjelenési lehetőséget kap.
Pályázat: MVM Élménynap - Legszebb napom
Pályázó: Lounge Group - Visual Europe Group
Az idén már 17. alkalommal megvalósult MVM Csoport Élménynap – “Legszebb napom” rendezvényének célja, hogy évente több száz hátrányos helyzetű és beteg gyermek számára biztosítson felszabadult, vidám pillanatokkal teli napot. Emellett százmillió forintos támogatással járul hozzá gyermekeket segítő civil szervezetek értékteremtő munkájához. A rendezvény koncepciója az élményszerzés és a társadalmi felelősségvállalás összekapcsolása, amely során 2024-ben űrtematikájú programok, játékok, valamint a vállalat munkatársainak önkéntes közreműködése teremtett emlékezetes és inspiráló élményeket mintegy 800 gyermek számára.
Az esemény komplexitását az adta, hogy a vendégek különböző korú, testi, lelki és szellemi állapotú gyermekek. Ennek megfelelően kellett biztosítani a rendezvény inkluzivitását, hogy minden gyermek – a lehetőségeitől függetlenül – bekapcsolódhasson és élvezhesse az eseményt. Gondolni kellett tehát az akadálymentes megközelítésre és a neuroinkluzivitás szempontjaira is.
A gondos tervezésnek és megvalósításnak köszönhetően sikerült egy emlékezetes napot megteremteni a gyermekek számára, tele önfeledt nevetéssel és izgalmas játékokkal.
Pályázat: Valóban zöld csapatépítés
Pályázó: Zöldövezet Társulás Egyesület
A MaReSz első alkalommal adja át idén a Flash Award Fenntarthatósági Különdíjat.
A Zöldövezet Társulás Egyesület által megszervezett „Valóban zöld csapatépítés” egy olyan fenntarthatóságra épülő csapatépítő program volt, amely egyesíti a közösségi élményt, a könnyű fizikai tevékenységet, a természetvédelmi helyszínhez kapcsolódó élményeket, valamint a környezetvédelmi szemléletformálást. A rendezvény helyszíne a Pál-völgyi-barlang és annak környezete volt, amely különleges élményteret biztosított a programhoz. A cél az volt, hogy a résztvevők ne csupán hasznosan töltsék az időt, hanem valóban maradandó értéket hagyjanak maguk után. A program során előfordultak kihívást jelentő munkák is, de a szakmailag felkészült koordinátorok támogatásával minden feladat magas színvonalon valósult meg. A rendezvény különlegességét az adta, hogy ötvözte a természet közelségét, a környezetvédelmet, a hasznos fizikai munkát és a közösségépítő kreativitást – miközben megőrizte játékosságát és könnyedségét is.
A rendezvény megszervezése több szempontból is összetett feladatot jelentett, de a fenntarthatósági szempontokat minden egyes lépésbe sikerült maradéktalanul beépíteni, az utazástól a vendéglátáson át a helyszíni foglalkozásokig és dekorációig.
Ez a rendezvény azért volt igazán FLASH, mert képes volt egyszerre társadalmilag hasznos, környezettudatos és élményszerű lenni – miközben maradandó hatást gyakorolt a résztvevőkre és valódi értéket teremtett a helyszínen. A visszajelzések alapján a résztvevők egy jelentős része otthon is változtatott a mindennapi szokásain.
Frenreisz Károly
A MaReSz FLASHback Életműdíj annak a szakembernek ítélhető oda, aki a rendezvényszervező szakmában (profit vagy nonprofit szférában) kifejtett több évtizedes eredményes munkájával kiemelkedő módon járult hozzá a szakma fejlődéséhez, értékeinek ápolásához és elismertségének növeléséhez.
Frenreisz Károlyt a MaReSz Rendezvénytechnika tagozata terjesztette fel a MaReSz FLASHback életműdíjra.
Frenreisz Károly megkerülhetetlen alakja Magyarországon nem csak a zenei, hanem a rendezvénytechnikai piacnak is. Sikeres előadóként mindig is hitt abban, hogy a kiemelkedő koncertélményhez a zenei tudáson túl a megfelelő színvonalú technikai háttér is jelentően hozzájárul. Ez a belső igény alapozta meg későbbi hang-, fény- és színpadtechnikai tevékenységét, mely egészen a nyolcvanas évekig nyúlik vissza. Ekkoriban – szolgáltatói szektor hiányában – a zenekarok saját eszközöket (az ő kifejezésükkel élve: „motyót”) vásároltak és azt használták fellépéseik során. A korszak három sikeregyüttese, a Skorpió, az Omega és az Edda, látván a növekvő igényeket és az egyre inkább transzparenssé váló nyugati trendeket, összeadta saját technikáját, majd másokkal is elkezdte megosztani az így kialakult eszközparkot. Frenreisz Károly úttörő tevékenysége ilyen módon tette le az akkori Omega GMK alapjait, mely különböző szervezeti és tulajdonosi átalakulások után a mai napig nagy sikerrel működik, immár családi vállalkozásként, Omega Sound and Light néven.